Rekisteri- ja tietosuojaseloste
Tämä onTalouskoulu Pantteri Oy:n henkilötietolain (10 ja 24 §) ja EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) mukainen rekisteri- ja tietosuojaseloste. Laadittu 15.09.2018. Viimeisin muutos 25.01.2019.
- Rekisterinpitäjä
Taloukoulu Pantteri
Rekisteristä vastaava
asiakaspalvelu@talouskoulupantteri.fi
- Rekisteri
- Henkilötietolain §19 mukainen asiakasrekisteri
- Talouskoulupantterin markkinointirekisteri
- Oikeusperuste ja henkilötietojen käsittelyn tarkoitus
EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukainen oikeusperuste henkilötietojen käsittelylle on
Käyttäjän henkilötietoja voidaan käsitellä seuraavia tarkoituksia varten:
- asiakassuhteen ylläpito, hoitaminen ja kehittäminen
- palvelujen toteuttaminen
- asiakas- ja kävijätapahtumien varmentaminen
- asiakaspalvelun, toiminnan ja sivustojen kehittäminen
- mielipide- ja markkinatutkimusten toteuttaminen
- jälleenmarkkinointi käyttäen Facebookin, Googlen ja sähköpostimarkkinointiin tarkoitettuja työkaluja
- tuotteiden ja palvelujen markkinointi sekä tietojen tilastointi ja analysointi
- kumppanuus- ja affiliatemarkkinoinnin toteuttaminen
- Rekisteri koostuu Talouskoulu Pantterin sivustojen, maksuttomien oppaiden tilaamisen sekä erilaisten tuotteiden ja palvelujen ostamisen kautta postituslistalle liittyneistä käyttäjistä. Rekisterin henkilötietoja käytetään yhteydenpitoon sähköpostilistalla oleviin käyttäjiin sekä yrityksen ja asiakkaiden välisen asiakassuhteen hallintaan ja ylläpitoon.
Käyttäjää tiedotetaan sivustojen uutisista ja ajankohtaisista tapahtumista henkilötietolain mukaisesti. Käyttäjä hyväksyy, että yritys lähettää sähköpostin välityksellä myös suoramarkkinointi-, suoramainonta-, mielipide-, markkinointitutkimusmateriaalia ja/tai muihin näihin rinnastettaviin osoitteellisiin lähetyksiin.
Tietoja ei käytetä automatisoituun päätöksentekoon tai profilointiin.
- Rekisterin tietosisältö
Rekisteriin tallennettavia tietoja ovat: henkilön nimi ja yhteystiedot (puhelinnumero, sähköpostiosoite, osoite), verkkoyhteyden IP-osoite, tunnukset, tiedot tilatuista palveluista ja niiden muutoksista, laskutustiedot, muut asiakassuhteeseen ja tilattuihin palveluihin liittyvät tiedot.
Asiakasrekisteriä tarkastellaan 6 kuukauden välein. Käyttäjän tiedot tuhotaan, kun se ei ole enää tarpeellinen käyttötarkoitusta varten. Henkilötietoja säilytetään maksimissaan 12 kuukautta sen jälkeen, kun käyttäjä on avannut viimeisen sähköpostin tai markkinointikirjeen.
- Säännönmukaiset tietolähteet
Rekisteriin tallennettavat tiedot saadaan asiakkaalta mm. www-lomakkeilla lähetetyistä viesteistä, sähköpostitse, puhelimitse, sosiaalisen median palvelujen kautta, sopimuksista, tapahtumista, asiakastapaamisista ja muista tilanteista, joissa asiakas luovuttaa tietojaan.
- Tietojen säännönmukaiset luovutukset ja tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
Tietoja ei luovuteta säännönmukaisesti muille tahoille. Tietoja voidaan julkaista siltä osin kuin niin on sovittu asiakkaan kanssa.
Tietoja voidaan siirtää rekisterinpitäjän toimesta myös EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.
- Mailchimp sähköpostimarkkinointiohjelma. Mailchimp on sitoutunut EU:n Privacy Shield standardiin. Lue lisää: https://mailchimp.com/help/about-mailchimp-the-eu-swiss-privacy-shield-and-the-gdpr/
- Google Forms kyselylomakkeet
- Rekisterin suojauksen periaatteet
Rekisteriin sisäänpääsy edellyttää käyttäjätunnuksen ja salasanan syöttämistä. Järjestelmään tallennettuihin rekisterin sisältämiin tietoihin pääsevät ja niitä ovat oikeutettu käyttämään vain ennalta määrätyt yrityksen työntekijät ja/tai yhteistyökumppanit, kuten esimerkiksi laskutuksesta huolehtiva assistentti tai markkinointiin keskittyvä yritys.
- Tarkastusoikeus ja oikeus vaatia tiedon korjaamista
Jokaisella rekisterissä olevalla henkilöllä on oikeus tarkistaa rekisteriin tallennetut tietonsa ja vaatia mahdollisen virheellisen tiedon korjaamista tai puutteellisen tiedon täydentämistä. Mikäli henkilö haluaa tarkistaa hänestä tallennetut tiedot tai vaatia niihin oikaisua. Tarkastuspyyntö tulee lähettää kirjallisesti ja allekirjoitettuna osoitteella Talouskoulu Pantteri, Lauttasaarentie 38 A 11, 00200 Helsinki. Tarkastuspyynnön toteuttamisessa suositellaan käytettävän tietosuojavaltuutetun internet-sivuilta saatavaa lomaketta. Rekisterinpitäjä voi pyytää tarvittaessa pyynnön esittäjää todistamaan henkilöllisyytensä. Rekisterinpitäjä vastaa asiakkaalle EU:n tietosuoja-asetuksessa säädetyssä ajassa (pääsääntöisesti kuukauden kuluessa). Tarkastuspyynnössä tulee olla maininta, että pyyntö koskee Talouskoulu Pantterin asiakasrekisterin rekisteritietoja.
- Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
Rekisterissä olevalla henkilöllä on oikeus pyytää häntä koskevien henkilötietojen poistamiseen rekisteristä (”oikeus tulla unohdetuksi”). Niin ikään rekisteröidyillä on muut EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukaiset oikeudet kuten henkilötietojen käsittelyn rajoittaminen tietyissä tilanteissa. Pyynnöt tulee lähettää kirjallisesti rekisterinpitäjälle. Rekisterinpitäjä voi pyytää tarvittaessa pyynnön esittäjää todistamaan henkilöllisyytensä. Rekisterinpitäjä vastaa asiakkaalle EU:n tietosuoja-asetuksessa säädetyssä ajassa (pääsääntöisesti kuukauden kuluessa). Pyyntö tulee lähettää kirjallisesti ja allekirjoitettuna osoitteeseen asiakapalvelu@talouskoulupantteri.fi Tarkastuspyynnössä tulee olla maininta, että pyyntö koskee Talouskoulu Pantterin asiakasrekisterin rekisteritietoja.